letter G letter A R letter N letter a big T letter X letter A

dissabte, 17 de juliol del 2010

Charles Dickens: Un escriptor destacat a la cartellera dels clàssics

Charles Dickens (Portsmouth, 1812 - Gadshill, 1870)
L'obra dickensiana sempre està present, d'una forma o d'una altra, a la nostra realitat quotidiana. Ja sigui perquè es reediten les seves obres, ja sigui perquè alguna d'elles es trasllada a la gran pantalla (com és el cas de la recent estrenada Oliver Twist de Roman Polanski), la acidesa i ironia de la seva literatura resplendeixen, imperibles, sobre les lleixes del nostre present. Anem al fons d'elles o llegim en veu alta un mosaic traçat per alguns dels fragments més significatius de la seva col·lecció:

Tenía mi cabeza sujeta como en un tubo; pero yo me retorcía a su alrededor rogándole que no me pegase. Se detuvo un momento, pero sólo un momento, pues un instante después me pegaba del modo más odioso.. David Coperfield.

A lo largo de las calles de París avanzaban con estruendo los toscos y trágicos carros de la muerte. (...) Vuélvelas a lo que eran antes, Tiempo, tú que eres un poderoso mago, y se verán las carrozas de monarcas absolutos, los equipajes de nobles feudales, los vestidos de rutilantes jezabeles, las iglesias que no son la casa de mi padre, sino guaridas de ladrones, las chozas de millones de hambrientos campesinos. Historia de dos ciudades.

Un espeso vaho se levantaba perpetuamente de los humeantes cuerpos del ganado y se mezclaba con la niebla, que parecía descansar sobre los extremos de las chimeneas, colgando pesadamente sobre ellas...Campesinos, carniceros, rebaños, mercaderes, muchachos, desocupados y vagabundos de baja estofa, se mezclaban en una masa densa. Oliver Twist.

Bibliografia destacada
Nuestro común amigo
Tots els contes de Nadal
Casa desolada
Grandes esperanzas
La señora Lirriper
Los papeles póstumos del Club Pickwick
Para leer al anochecer
Escenas de la vida de Londres por Boz
Viajero sin propósito
El casalot
Font: Recorreguts de La Central
Per cert, sabíeu que hi ha un parc temàtic dedicat a Dickens? Doncs sí Dickens World! Increïble!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada